U axiálních soudečkových ložisek se zatížení přenáší z jedné oběžné dráhy na druhou pod určitým úhlem vůči ose ložiska. Tato ložiska jsou proto schopna přenášet radiální zatížení za současného působení axiálních sil. Jinou důležitou vlastností axiálních soudečkových ložisek je jejich schopnost naklopení. V důsledku toho jsou schopna vyrovnávat průhyb a nesouosost hřídele a tělesa.
Axiální soudečkové ložisko SKF se skládá z nesymetrických soudečků a speciálně konstruovaných oběžných drah, umožňujících optimální vzájemný styk. Mohou proto přenášet velmi veliká axiální zatížení a dovolují také provoz při poměrně vysokých otáčkách.
Axiální soudečková ložiska SKF se vyrábějí ve dvou provedeních podle velikosti a řady. Ložiska s přídavným označením E mají lisovanou klec lisovanou z ocelového plechu, která spolu s hřídelovým kroužkem a soudečky tvoří nerozebíratelnou sestavu. Všechna ostatní ložiska (bez přídavného označení E a ložiska v provedení E s přídavným označením EM a EF) mají masivní mosaznou nebo ocelovou klec, která je vedena pouzdrem umístěným v díře hřídelového kroužku. Hřídelový kroužek a klec se soudečky tvoří nerozebíratelný celek.